Tiskové zprávy Opel

Tiskové zprávy Opel

20. 10. 2015Tisková zpráva

Nový Opel Astra má nejnižší celkové provozní náklady ve třídě

Nový Opel Astra svými technologiemi z vyšších segmentů posouvá standardy efektivity, designu, konektivity - a vyniká také mimořádně nízkými celkovými provozními náklady TCO (Total Cost of Ownership). Konstruktéři měli při vývoji nového modelu neustále na paměti nízkou spotřebu paliva, výhodné náklady na údržbu a opravy a vysokou zůstatkovou hodnotu, která je podmíněna především kvalitou produktu. Díky tomu nový Opel Astra překonává své konkurenty i při hodnocení celkových provozních nákladů.


Opel Astra
Opel Astra
Opel AstraNový Opel Astra má nejnižší celkové provozní náklady ve třídě

Dalším argumentem ve prospěch nové Astry je její výrazně výhodnější cena při adekvátní výbavě při porovnání s kompaktními modely tzv. prémiových značek. Cena plně vybavené novinky značky Opel vybavené LED adaptivními světlomety IntelliLux LED®, systémem infotainmentu IntelliLink nejnovější generace, telematickým systémem Opel OnStar s výkonným hotspotem Wi-Fi pro až sedm koncových zařízení, ergonomickými sedadly s masážní funkcí a všemi asistenčními systémy je výrazně nižší než cena základních a skromněji vybavených modelů konkurentů.

„Nová Astra vznikala na čistém listu papíru – a je to znát z každého detailu. Kvalita, design a hospodárnost jsou na špičkové úrovni. Také moderní motory a kvalitní řemeslné zpracování mluví pro náš bestseller. S těmito atributy Astra tvoří nové standardy své třídy a má šanci stát se ještě populárnější nejenom u běžných zákazníků, ale i u manažerů firemních flotil,“ říká Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva Opel Group.

Management nákladů podle Astry: Inteligentní a praktický

Žádný jiný automobil kompaktní třídy není šetrnější při sledování provozních nákladů než Astra nové generace. Kombinace moderní lehké konstrukce (nová Astra je až o 200 kg lehčí než předchozí model), vynikající aerodynamiky (koeficient aerodynamického odporu jen 0,285) a celohliníkových motorů nejnovější generace splňujících emisní normu Euro 6 je klíčem k mimořádně nízké spotřebě paliva.

Astra 1.6 CDTI o výkonu 81 kW (110 k) v pětidveřové verzi má průměrnou normovanou spotřebu jen 3,4 l nafty na 100 km (emise CO2 90 gramů na kilometr). A také benzinový sourozenec s novým tříválcovým motorem 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo má v kombinaci s převodovkou Easytronic 3.0 nejnižší normovanou spotřebu paliva v segmentu – jen 4,2 l na 100 km jízdy a emise CO2 96 jen gramů na kilometr.

Astra boduje i při hodnocení nákladů na údržbu. Servisní interval 30 000 kilometrů je nejdelší v tomto automobilovém segmentu, z čehož profitují firemní i privátní zákazníci. Opel snížil provozní náklady pro soukromé i flotilové zákazníky i díky ceně pneumatik. V duchu motta “o číslo menší” má Astra v závislosti na zvoleném motoru pneumatiky rozměru 195/65 R15 nebo 205/55 R16. Oproti předchozí generaci to při výměně sady čtyř pneumatik přináší úsporu až 1250 CZK.

Konstruktéři automobilky Opel zohledňovali nízké náklady na údržbu a opravy už v prvních fázích vývoje nového modelu. Proto má Opel k dispozici mnoho továrně repasovaných komponentů, včetně důležitých náhradních dílů, jakými jsou např. hlavy válců, převodovky, alternátory, brzdiče, palivová čerpadla a filtry tuhých částic vznětových motorů. Všechny tyto díly splňují stejné standardy kvality jako nové náhradní díly Opel, přičemž ovšem jejich využitím se náklady na opravu snižují o 30 až 40 procent.

Vysoká zůstatková hodnota

I když Opel Astra byl už v minulém období mimořádně populárním flotilovým vozem, nová generace tohoto kompaktního automobilu je ještě přitažlivější. Nový model vyniká vysokou úrovní kvality díky moderním výrobním metodám a využití ušlechtilých materiálů, což má pozitivní vliv na zůstatkovou hodnotu. Odborníci předpokládají, že zůstatková hodnota Astry nové generace bude v průměru o 5 procent vyšší než u vybíhající generace.

Například předpokládaná zůstatková hodnota Astry se zážehovým motorem 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo o výkonu 92 kW (125 k) po pěti letech provozu a najetých 100 000 km je o 7,1 procenta vyšší než u porovnatelných verzí předchozí generace.

Astra 1.4 ECOTEC je příkladná i ve spotřebě paliva: Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu do válců má kombinovanou normovanou spotřebu jen 4,9 l na 100 kilometrů, což představuje ekvivalent emisí CO2 114 gramů na kilometr.